Indlæser

Inklusionsundersøgelsen 2020

16. mar. 2020

Har du et skolebarn med autisme? Så er det nu, du kan hjælpe os ved at besvare vores Inklusionsundersøgelse 2020.

I Landsforeningen Autisme tager vi hvert år "pulsen" på inklusionen og børn med autismes skolegang. Vi vil gerne vide, om børnene får den undervisning og støtte, de har krav på? Om de trives i skolen? Om de har skolevægring? Og hvordan de fungerer fagligt og socialt i skolen?

Undersøgelsen er generel og dækker både folkeskole, specialklasser, specialskole, efterskole og privatskoler. Den kan dog ikke dække alle forhold - derfor har vi sørget for, at der er mulighed for at skrive kommentarer til flere spørgsmål. Skriv endelig kommentarer, vi læser dem omhyggeligt.

Med undersøgelsen kan vi forsøge fortsat at råbe politikerne og kommunerne op, så vi sikrer ordentlig skolegang og god støtte for alle børn med autisme.

En undersøgelses værdi afhænger af mængden af besvarelser. Derfor vi vil gerne have, at du besvarer undersøgelsen og deler den i alle relevante netværk. Jo flere besvarelser, vi får – jo bedre. Tal vægter nemlig tungere end ord både i vores politiske arbejde og i pressen.

Undersøgelsen:

Tryk HER for at besvare undersøgelsen.

Der er 22 spørgsmål i undersøgelsen og ved flere af dem er der mulighed for, at man selv kan skrive uddybende svar.

Sådan gør du:

• Ufyld alle felter med en * - da de skal besvares for at gå videre.
  • Alle spørgsmål må meget gerne besvares, da det giver et bedre billede af situationen i skolerne i dag.
  • Skriv din mail i feltet til sidst, hvis vi må kontakte dig efterfølgende.

Undersøgelsen er anonym, og vi behandler selvfølgelig alle svar og al information med fortrolighed.

Skriv til os på mail: emil@autismeforening.dk, hvis du har spørgsmål eller problemer med undersøgelsen